Saturday, September 1, 2007

Palmieri cu curmale

Ingredientele pentru aluat

4 cani de faina (250ml)
½ cana margarina/ unt topit
½ cana de ulei fara gust
1 lingura de zahar macinat
½ ceasca de ceai apa de flori de portocale
Apa
Miere
Si un pumn de seminte de susan prajite

Pentru umplutura
1kg de curmale ( fara simbure)
3 linguri apap de flori de portocale
1 lingurita de scortisoara ( doar daca vrei)

Modul de preparare

Cerneti faina intr-un bol ( m-am folosit de ken) puneti margarina/untul, uleiul, zaharul, amestecati bine apoi turanti apa de flori de portocale, continuati framintatul/ amestecatul daca il faceti la robot. Din cind in cind stropiti aluatul cu un pic de apa.
Lasati aluatul sa se odihneasca.
Intre timp pregatim pasta de curmale, intr-un robot culinar punem ingredientele de la umplutura mai sus, dam drumu la robot, atita trebuie sa amestece pina devine totul pasta .
Intindem aluatul, 2mm grosime, taiatil in dreptunghi (15 cm lungime si 10 latime), puneti pasta de curmale de-a lungul dreptunghiului ( eu am intins pasta aproape pe toata suprafata ) La mine asta a fost ultima bucatica din aluat deci nu erau dimensiunile de mai sus 15x10 asta este cam uita sa pozez


Pliati aluatul in doua peste pasta de curmale.





Cu ajutorul unui cutit faceti taieturi de 1 cm spre interiorul aluatului in sensul lungimi.



Rulati delicat si gata palmierul, eu de data aceasta m-am asigurat si am intepat aluatul cu o scobitoare ca sa ramina palmierul la locul lui si nu sa se desfaca.



Coaceti la 175 gr celsius pentru 25 minute.
Cind sint gata le scoatem le puteti unge cu miere ( mierea amestecata cu apa de flori de portocale) si puneti deasupra seminte de susan.



No comments: