Saturday, September 1, 2007

Mere la cuptor cu mure

Pentru 4 persoane
Calori la o portie :250
Grasime la o portie : 2g

Ingrediente
4 mere (eu am ales mere verzui-galbene)
1 lingura suc de lamiie
100 gr mure (pot fi congelate)
15 g migdale taiate feli (le gasiti gata taiate in magazin)
½ lingurita cu urmatoarele condimente : scortisoara, cuisoare, nucusoara(eu am pus cite un pic din fiecare peste mure)
½ lingurita coaja de lamaie
2 linguri zahar brun (cassonade, eu am folosit pe cel alb)
300 ml porto rosu ( puteti pune suc de portocale asta este a doua varianta, eu sucu de porto am ales)
1 baton de scortisoara
2 linguri de amidon amestecat cu 2 linguri de apa rece
Crema anglaise pentru servit.

Mod de preparare :

Incalziti cuptorul la 200C/400F/Thermostat 6
Spalati si stergeti merele, scoateti cotorul marului cu ajutorul unui cutit, atentie mare sa nu crapati marul.
In interior , cu ajutorul unei pensule,ungeti cu lamiie marul ca sa nu isi schimbe culoarea.




Intr-o farfurie puneti murele, zaharul, condimentele mentionate mai sus, cu ajutorul unei lingurite umpleti merele.
In tavita in care veti pune merele turnati porto rosu , un baton de scortisoara, puneti merele, introduceti tavita la cuptor pentru 35-40 minute.



Dupa cele 40 minute scoatem tavita din cuptor asezam merele in farfuri, asezam tavita pe un ochi de aragaz pentru a face sosul, in tavita unde este porto puneti amidonul amestecat cu 2 linguri de apa, amestecam usor ca sa nu se prinda, pina se ingroasa un pic.
Cit timp merele sint in cuptor nu uitati sa pregatiti crema anglaise (galbenus +zahar + vanilie+ o lingurita faina+ lapte) asta sint ingredientele de baza la crema anglaise, lasati sa fiarba bine,cind se ingrosat un pic.
Peste marul care se afla deja in farfurie turnam cele doua sosuri, cam asa arata.

No comments: