Thursday, July 14, 2011

Tort Foret Noire



Blatul
  • 6 oua
  • 90 gr fructoza
  • 180 gr faina de migdale
  • 1 plic bicarbonat
  • 50 gr cacao
  • 4 lg apa fiarta

Galbenusele se amesteca cu fructoza si cele 4 linguri de apa fiarta, se adauga cacaoa cernuta se amesteca pina este omogena.
Albusele se bat spuma cu 45gr fructoza se amesteca incet cu galbenusele, faina de migdale cernuta, bicarbonatul. Se amesteca cu mare grija.
Se coace 45 minute la 180C/375F
Se lasa la racit bine, apoi se taie felii ( eu am reusit sa il tai in trei)

Jello
  • 400gr visine congelate/proaspete fara simburi
  • 4 linguri fructoza
  • 12 foi gelatina
  • 500 ml apa

Visinele le-am pus la fiert cu apa si fructoza, gelatina am inmuiat-o in apa 10 minute, dupa 10 minute am pus gelatina peste visine, am amestecat pina sa dizolvat gelatina.
Am luat forma de tort in care am copt blatul si am imbracat pereti cu folie de plastic, am divizat compotul de visine, asezam frumos visinele pe fundul formei si usor turnam siropul, forma de tort am dus-o la congelator pentru 5 minute, peste acest jello am pus o felie de blat, cu ajutorul unei farfuri am intors blatul cu jello deasupra, usor am scos folia de plastic, operatiunea se repeta incaodata.
Daca vreti puteti sa faceti aceiasi operatie si cu ultimul blat mariti un pic cantitatile.

Umplutura
  • 1 L frisca
  • 6 linguri fructoza
  • 1 lingura esenta de vanilie (atentie la ingrediente)

Frisca se bate cu fructoza si esenta de vanilie, atentie doar sa nu se imbrinzeasca frisca daca este prea tare batuta.
Se poate pune un plic de intaritor de frisca dar sa stiti ca la ingrediente am gasit amodon iar la Montignac nu este acceptat amidonul.

Asamblarea.
Pe platou se pune primul blat cu jello si se pune un rind de frisca, al doilea blat cu jello, un al doilea rind de frisca, la final ultimul blat simplu, tortul se imbraca cu frisca, se orneaza cu visine si ciocolata 75%


No comments: