Friday, August 31, 2007

Biscuiti Palariute

ingrediente
180gr faina
100 gr zahar
1 ou mediu, usor batut, in reteta originala spune 1 1/2 mici
1/2 lingurita bicarbonat
50 gr unt
esenta de migdale
un albus ( am folosit lapte)
colorant alimentar rosu si verde


Modul de preparare

Se freaca untul cu zaharul pina devine crema, apoi putin cite putin se toarna oul batut, trebuie lasat sa se amestece foarte bine altfel se unteste.

Daca vi se pare ca devine prea moale crema atunci nu mai puneti restul de ou.



Adaugati faina, bicarbonatul si esenta de migdale eu am pus de lamaie.


Din aceste aluat se formeaza 20-22 de palariute, pentru baza palariutei faceti bilute de 10gr si calota de 3 gr, bucata care a ramas am divizat-o in doua, intr-unu am pus colorant rosu si intr-unu colorant verde, sfatul meu puteti sa colorati mai puternic aluatul deoarece la coacere se pierd culorile .

Aici veti vedea cum le realizez, prima data iau biluta de 10gr si o pun in podul palmei cu mina cealanta o strivesc atit cit cred eu de cuviinta, adica trebuie sa fie un pic mai mare de cit calota, apoi luati biluta de 3 gr si faceti acelasi lucru, se unge putin suprafata parti mai mari cu albusul de ou batut eu am folosit lapte si este la fel de bine, si se aseaza bucatita mica ( cea care formeaza calota).




Apoi se face un snur din aluatul rosu destul de gros de recomandat pe care se pune in jurul calotei, puneti chiar aseza peste bordura calotei ca sa acoperiti mariginea bine.



Exact unde se termina snuru se formeaza panglicile verzi, luam un pic de aluat verde il rulam putin in palme ( sau pe masa unde va este mai usor) il taiem in doua, aceste doua bucatele le punem pe bordura rosie dar atentie nu prea tare iesit peste snurul rosu, mai faceti o biluta micuta si o puneti in mijloc, adica intre cele doua snururi verzi.



Se coace la 180gr pentru 20 de minute sau pina se maronesc un pic.





Si finalul !



No comments: