Friday, January 29, 2010




  • 225 gr pireu de cartofi dulci
  • 1/2 sucul de la lamaie si coaja rasa de lamaie
  • 100 gr nuca de cocos (neindulcit)
  • 75 gr stafide
  • 3 oua
  • 100 gr zahar alb sau brun
  • 150 gr unt moale
  • 220 gr faina
  • 1 1/2 lgt praf de copt
  • 1/2 lgt bicarbonat de sodiu
  • 1/2 lgt nutmeg (nu am pus am uitat)
  • 1/4 lgt scortisoara
  • 1/4 lgt allspice
  • Vanilie daca vreti
  • 50 gr pistache

Preincalziti cuptorul la 180C/350F/ gas 4
Ungeti o forma de 22cm sau 8-inch cu unt si tapetati cu faina.
Cartoful se fierbe, cind este gata se curata de coaja si se face un pireu. Nu se lasa pireul fara sucul de lamaie altfel se inegreste,trebuie lucrat imediat.

Deci in pireul de cartofi ( pireu fara unt si lapte )se adauga sucul de lamaie, stafidele, coaja de lamaie, vanilia.
Bateti ouale cu zaharul apoi adaugati untul, pireul de cartofi, nuca de cocos.
Cerneti faina cu praful de copt, bicarbonatul, all spice, scortisoara, nutmeg.


Se amesteca compozitile intre ele, la sfarsi adaugati pistachele, deasupra am ornat cu feli de amande, se pune compozitia in tava si se coace 1 1/2h.
Lasati sa se raceasca prajitura in forma 10min, apoi se scoate si se lasa pe gratar sa se raceasca bine.
Este e-x-t-r-a-o-r-d-i-n-a-r-a, mai ales a doua zi.
Eu am facut o glazura cu zahar si vanilie sau cu suc de lamaie si am pus deasupra, merge si fara,
esre o crima.




No comments: