Tuesday, June 17, 2008

reteta de la alandala



doi piepti de pui,
borcanelul cu capere,
una bucata unt,
niste parmesan (daca e gata ras e si mai simplu),
o lamaie,
patrunjel.

si din dulap
2-3 linguri de faina,
sare, piper, boia dulce (daca preferati)
ulei de masline (sau de care aveti)
o sticla vin alb deschisa saptamana trecuta si ramasa in frigider neterminata, sau una proaspat deschisa ca tot o sa mearga perfect un pahar de vin alb la puiul asta (sec e foarte bun)
si atat.

Eu am avut doi piepti de pui maaaaaari de tot asa ca am pus doar unul si un pic. Am feliat mai subtire bucatile (nu chiar ca si pt snitele, ceva mai groase), le-am sarat putin (nu mult, ca si parmesanul e sarat)
Am amestecat 2-3 linguri de faina, 2-3 linguri de parmegiano, piper, boia impreuna.


Am pus la incalzit o tigaie/cratita cu cateva bucatele de unt si 3 linguri de ulei de masline
Am dat feliile de carne prin amestecul faina-branza-mirodenii si le-am pus la prajit 3 minute pe fiecare parte.
Nu umpleti tigaia, daca aveti mai multe bucati le puneti in doua reprize.
Cand sunt prajite, le scoateti pe o farfurie, platou, ce aveti, care se poate tine la cald. Adaugati inca doua linguri de ulei si o bucatica de unt la ce a mai ramas in tigaie si adaugati a doua repriza de carne. Cand e gata, scoateti bucatile separat.
La sfarsit adaugati jumate de pahar de vin, caperele scurse de zeama, cateva linguri de zeama de lamaie la ce a ramas in tigaie si amestecati bine ca sa se desprinda tot ce s-a lipit de fundul tigaii, plus o bucatica de unt si lasati la foc mediu/mic pana scade la jumatate( max 4-5 min).



Turnati peste feliile calde de pui, adaugati patrunjel verde si gataaa!!!

Noi am servit cu salata de ardei copti si paine calda cu seminte.

Reteta este demetiala nici macar nu am mai apucat sa fac si eu o poza frumoasa, noi am servit cu cartofi facuti la cuptor, foarte bun a fost totul

No comments: