Friday, October 26, 2007

Tort Madonna



Foile:

3 oua,
300 gr zahar
1 pachetel paf de copt (cam 9gr)
2 linguri miere ( eu am folosit o miere artificiala care are aroma fina de caramel).
3 linguri de unt topit
420 gr faina - din care 260 gr faina sunt pentru compozitia care se pune pe baie marina si restul de 160 gr faina - pentru framantarea aluatului.

Crema:

3 oua
150 gr zahar
225 ml frisca lichida
150 gr nuci sau alune macinate
cateva picaturi de aroma (eu am pus vanilie)

Pentru aceste foi se pot folosi multe feluri de creme. Ca de exemplu crema pentru dobos, sau crema facuta din smantana dulce mixata cu zahar la care se adauga nuci. Trebuie s-o mai intreb pe mama ce creme a folosit, tin minte ca facea un tort la care folosea 2 foi intre care punea ceva mousee de ciocolata sau vanilie.

Eu de data asta am acoperit tortul cu glazura facuta dintr-un albus de ou amestecat cu zahar praf si cateva picaturi de suc de lamaie, iar pe laterale am intins din crema ramasa si-am tapetat cu alune macinate grosier.

Pentru foi:

Toate ingredientele se pun intr-un vas si le mixam bine, punem vasul pe baia de aburi si pazim aluatul amestecandu-l (eu aici n-am mai folosit mixer) cam 20 minute.

Aluatul ferbinte se rastoarna peste restul de faina (cele 160 grame) si se framanta pana rezulta o compotitie care nu se lipeste de maini.

Punem aluatul intr-un vas pe care-l invelim bine aluatul nu trebuie sa se raceasca prea tare trebuie lucrat cald fiind.
Rupem cate o bucatica de aluat de marimea unei prune si-l intindem cu sucitorulsubtire ca aluatul pentru taietei.
Eu de regula masor diametrul tigaii si in functie de acest fapt imi ajustez dimensiunea blatului. Da, al tigaii pentru ca aceste foi se coc pe tigaie - foc moderat intepandu-le cu furculita in prealabil.
ies astfel de foi ..cam 12 bucati (depinde de marimea lor)

Foile gata sunt tari, dar dupa ce se pune crema intre ele se inmoaie in cateva ore.

Ca idee, foile se strang si se umfla putin la coacere, eu dupa ce la intind le tai sa fie rotunde - cum vreau eu - ca sa n-am de indreptat prea mult la capete, cand e tortul gata de ornat.
Foile nu sunt greu de lucrat atata timp cat aluatul e cald.

Dua cum am spus, cu aceste foi se pot face variatii nenumarate.
Foile pot fi facute mult inainte de a fi umplute cu crema, nu mai stiu exact dar cred ca si mai mult de o saptamana..

O felie pentru voi :)

.

1 comment:

lili said...

Buna!
O mica intrebare : cum ai facut crema? In plus ai facut o glazura cu ciocolata pentru deasuprea la tort (asa arata daca ma uit la poze)?

Mersi

Lili