Friday, October 26, 2007

Tort alb cu pepene galben

Tort alb cu pepene galben



RETETA EXACTA DATA DE LAURA SAVA

1 blat de pandispan (cu diametrul de 26 cm) ...eu l-am cumparat tongue.gif
-Crema:
- 1 pepene galben ( cca. 1 kg) ...al meu a avut 1,400...
- 5 linguri suc de lamaie
- 1 lingura lichior de cocos
- 75 g. zahar
- 20 g. gelatina
- 500 g. frisca


Ingredientele:
Blatul se aseaza pe un platou si se fixeaza in jurul lui un inel pentru torturi:
Acum vine o parte improvizata de mine, pentru care ma felicit biggrin.gif ... fiindca a iesit mult mai gustos tortul...
Deci, blatul asta de cumparat e o mare porcarie, dupa cum bine stiti smile.gif ... e sfaramicios rau, are straturile subtiri, uscate, bla bla bla laugh.gif ... si atunci m-am gandit sa pun 2 straturi de blat, cu o crema, ceva, intre... ceea ce am si facut: am pus o cutie de mascarpone, de la Galbani -cea mai buna, by the way... frecata cu un plic de 75 g. zahar praf, vanilinat:

...crema asezata pe blat si apoi se pune deasupra celalalt blat:
Pepenele se taie in 4, se scot samburii si se decojesc sferturi:
Din pulpa de pepene se taie 2 felii groase de 2 cm. Cu un instrument special se scot apoi 12 inimioare, care se stropesc cu 1 lingura suc de lamaie si cu lichior de cocos dupa care se dau la frigider:



Restul de pulpa de pepene se paseaza cu mixerul, impreuna cu zaharul si 4 linguri de suc de lamaie:
Gelatina se inmoaie cca. 10 minute in apa rece si se dizolva la foc moale. Se toarna in fir subtire peste piureul de pepene:
Se introduce la frigider 15 minute.
Se bate frisca. Cand piureul de pepene incepe sa se intareasca, se inglobeaza in el frisca:
Crema de fructe se repartizeaza pe blat:
...si se niveleaza:
Tortul se da la frigider cel putin 2 ore. Eu l-am lasat de seara pana dimineata.
Cu putin timp inainte de momentul servirii, se indeparteaza inelul si se decoreaza dupa fantezie cu inimioare de pepene:

Pentru tine, Cristina smile.gif ... inima mea e aproape de inima ta icon_love.gif
P.S. ...mai are rost sa spun cat de gustos si super-racoritor a fost?! rolleyes.gif

No comments: