Wednesday, March 19, 2008

Mucenici

450 gr faina
25gr drojdie (1 lingura zahar+1 lingurita faina)
4 linguri zahar
un pic de sare
1 ou
250 ml lapte
80 gr unt

Drojdia am amestecat-o cu zaharul, faina si 50 ml lapte caldut, l-am lasat sa creasca un picutz.

In bolul de le Kitchenaid am pus faina, sarea, zaharul, am amestecat un pic, apoi am turnat drojdia, oul si laptele, l-am lasat pe prietenul nostru de nadejde sa framinte el.
Dupa 5 minute am pus si untul care nu era topit dar era foarte moale, l-am mai lasat sa framinte 10 minute, la final am acoperit-o si am lasat-o la crescut o ora.


Intre timp am pus intr-o oala apa cam 500 ml (mult zic eu) si 250 gr zahar brun aici ii zice casonada am pus la fiert sa fac un sirop ideea mea era sa reusesc sa fie un sirop gros dar nu a mers de data asta.
Intr-o tigaie mi-am pus 200 gr nuca la prajit, dupa ce sa prajitam sfarimat-o bine cu sucitorul(adica dupa ce am terminat cu aluatul ).
Dupa ce aluatul a crescut l-am impartit in bilute (mi-au iesit 26buc. asa ca am mai facut o portie) fiecare biluta am rasucit-o pe masa de lucru si am facut opturi.


Nu am mai lasat sa creasca le-am bagat direct la cuptor, nici nu le-am uns cu ou sau lapte, au stat la cuptor 20 minute la 180C.


Cind au fost gata le-am scos, am lasat sa se raceasca, apoi le-am tavalit pe rind in sos dupa care le-am uns cu miere si apoi le-am tavalit prin nuca.


Asta a fost povestea mucenicilor mei, nu este o reteta dintr-o carte sau revista si nici nu este scrisa de cineva, am inventat-o si cam atit.

2 comments:

Lory said...

minunati mucenici tai!!!sa inteleg ca esti cumva de prin partea moldovei?

Gospodina said...

Mama a copilarit in satul sau comuna Grajduri si bunica locuia la Iasi, iar sotu este din Roman :)
Dar mama o data cu razboiul a fost deportata in Timisoara si uite asa sint nascuta in Timisoara cu un tata jumate ungur jumate neamt.
Sint un melanj puternic :)