Sunday, August 3, 2008

Sundaes (desert cu inghetata)


Sundae este un desert realizat din inghetata, creme chantily, sos si crumble, eu sint fan Ricardo imi plac retetele lui.

Am facut trei feluri de sandaes; cu capsuni, cu lamaie si cu crema de zahar imi ramine de facut sandaes foret noire. Retele sint luate din revista lui Ricardo

Am sa incep cu

Biscuiti crumble.

125ml (1/2 cana) pudra de biscuiti Graham

60ml (1/4 cana) faina

60ml (1/4 cana) fulgi de ovaz

60ml (1/4 cana) casonada

60ml (1/4 cana) unt topit

Preincalziti cuptorul la 180C/350F

Tava de biscuiti o tapetati cu hartie de copt

Amestecati toate ingredientele de mai sus.

Luati cu o lingura din compozitie apoi cu mina formati biscuiti, asezati biscuti frumos pe tava si coaceti 10 minute.

Dupa ce sau copt lasati sa se raceasca se pot pastra intr-un recipient inchis ermetic. Acesti biscuiti se sfarama cu mina/ robotul culinar/ sucitorul si se pune pe crema chantily .


Crema Chantily

180ml (3/4 cana) crema 35% (frisca)

30ml (2 linguri) zahar

2,5 ml(1/2 lingurita) esenta de vanilie

Intr-un bol bateti bine frisca cu zaharul si adaugati esenta de vanilie pina cind se intareste frisca.

Pina cind pregatiti sosul ,pastrati crema chantily la frigider.

Si acuma am sa incep cu:

Sandaes de capsuni

750ml (3 cani) capsuni proaspete si dulci taiate in patru

60ml(1/4 cana) zahar

30ml (2 linguri ) apa

5 ml (1 lingurita) amidon

Intr-un robot de bucatarie puneti 1 cana capsuni, zaharul, apa si amidonul, amestecati totul pina devine un pireu.

Acest pireu il turnati intr-o cratita si il lasati sa dea un clocot, atentie nu lasati prea mult altfel se ingroasa prea tare.

Cind a dat un clocot adaugati si restu de capsuni si mai lasati pe foc 1 minut.

Varsati totul intr-un bol si lasati sa se raceasca apoi il puneti in frigider.

Montarea

Intr-o cupa destul de marisoara se pune trei bule de inghetata de vanilie, peste turnati garnitura de capsuni (sosul) cu ajutorul unei pungi unde ati pus un varf pentru decorare puneti crema chantily peste garnitura de capsuni iar la final sfarimati cu mina biscuiti (crumble)

Pofta Buna!

Sundaes de lamaie

250ml(1 cana) zahar

5ml (1 lingurita) amidon

2 oua

125 ml (1/2) suc de lamaie

30ml (2 linguri) unt topit

Intr-o cratita amestecati amidonul cu zaharul.

Adaugati ouale, sucul de lamaie si untul, amestecati bine.

Lasati sa dea un clocot bun apoi il turnati intr-un bol si il lasati sa se raceasca dupa care il puneti in frigider.

Montarea

Intr-o cupa puneti 3 bule de inghetata de vanilie, turnati sosul de lamaie, apoi crema chantily si la final sfaramati un crumble cu mina.

Eu am incercat sa o seversc cu zmeura pe linga sosul de lamaie si este excelenta.


Sundaes cu crema de zahar.

Pailles aux pacane (aluat de foietaj cu nuci pacane)

8 jumatati de pacane

30ml(2 linguri) casonada

Un varf de cutit scortisoara

115g aluat de foietaj (aluat frantuzesc)

15ml (1 lingura) unt topit

Preincalziti cuptorul la 200C/400F

Luati o tava pentru biscuiti si o tapetati cu hartie de copt

Intr-un bol amestecati nucile (pacanele macinate eu le-am taiat cu cutitul) casonada si scortisoara.

Pudrati masa de lucru cu un pic de faina si incepeti sa intindeti aluatul (eu l-am cumparat nu l-am facut acasa) 25x10cm, ungeti suprafata cu unt si apoi presarati cu compozitia nuci/casonada/scortisoara.

Eu am adus partea de jos a aluatului peste partea de sus apoi am taiat fasi, le-am luat cite una si le-am rasucit.

Le asezam frumos in tava si le coacem 15 minute (chiar atit am avut nevoie) sau pina cind sau maronit.

Se scoate tava din cuptor si se lasa la racit.

Sos de zahar

180ml (3/4 cana) casonada

15ml (1lingura) faina

30ml (2 linguri) unt

1 ou

180ml (3/4 cana) lapte caldutz

Intr-o craticioara amestecati casonada cu faina.

Adaugati untul si oul, amestecatile bine.

Usor turnati laptele si puneti compozitia pe foc pina da un clocot nu mai mult pentru ca altfel se va ingrosa.

Se toarna intr-un bol se lasa sa se raceasca apoi il punem la frigider pina cind ne apucam de montarea desertului.

Montarea

Intr-un castronel punem 2-3 bule de inghetata de vanilie peste turnam sosul de zahar, facem un mot de crema chantily apoi infingem betisoarele cu pacane. (eu aici nu am mai pus crema chantily)


No comments: