Tuesday, January 5, 2010

Tortul Extravaganta


M-am inspirat de la Eryn Folle Cuisine dar am facut schimbari, adica ultima parte am inlocuit-o cu mousse de lamaie.
Eryn folle cuisine
Tot de la ea am incercat si Le Tourbillon Sacre foarte bun, nu am pozele dar cum le primesc le voi posta, a fost cadou la o aniversare.
Va urma si alte retete de la ea, sint minunate.

Pentru 8-10 persoane
Mini choux :
  • 2 oua
  • 50ml lapte
  • 75ml apa
  • 70gr faina
  • 50gr unt
  • 10gr zahar
  • Un pic de sare
Intr-un castron puneti apa, laptele,zaharul, sarea si untul, cind fierbe se toarna faina toata o data, se amesteca cu o lingura de lemn pina cind se aduna ca un aluat.
Cind aluatul sa racit se pune cite un ou pe rind si se amesteca foarte bine. dupa fiecare ou.
Cuptorul il preincalzim la 180C pe o tava se aseaza hartia de copt si se vor forma 12 mini choux-uri, pasta se pune intr-un pos si cu ajutorul lui se formeaza choux-urile, se vor tine la cuptor aprox 20 min la 180C.

Pasta de pistache

  • 40gr unt la temp. camerei
  • 60 gr zahar
  • 100gr pudra de pistache
  • 2 galbenuse
  • 100ml frisca
  • 1 picatura de coniac
  • 1 picatura de vanilie lichida
Frisca o incalzim (nu trebuie sa clocoteasca) apoi o lasam sa se raceasca
Intr-un bol se va freca untul cu zaharul pina devine cremos se adauga vanilia si galbenusele de oua pe rind, trebuie bine amestecat, totul trebuie sa ramina cremos, alternativ se pune 1 lingura pudra de pistache, 1 lingura frisca care sa racit.
Cind pasta este gata se va pune intr-un pos si se va umple chouxurile pe partea de deasupra .
Atentie trebuie sa lasati 3-4 chouxuri pentru decor asta doar daca vreti.

Blatul de pistache

  • 2 oua
  • 70 gr faina
  • 30 gr pudra de pistache
  • 70gr zahar
  • 50 ml lapte
  • 50 ml ulei de floarea soarelui
  • 1 lingurita aroma de pistache
  • ½ pliculet praf de copt
  • 15 gr pistache tocate marunt
Preincalziti cuptorul 180C, ungeti si tapetati cu faina o forma de tort de 24cm diametru.
Mixati oualele cu zaharul pina se dubleaza volumul, adaugati usor si treptata apa, uleiul, fara a opri mixerul.
Se adauga faina care a fost cernuta la inceput si apoi amestecata cu praful de copt, se toarna peste compozitia de mai sus, urmeaza pudra de pistache si pistachele tocate marunt.
Se toarna in tava si se lasa 15-20 min, se verifica cu scobitoarea daca sa copt sau nu, se scoate si se rastoarna peste un gratar ca sa se raceasca.
De acuma folosim o tava de diametru 22-23 cm.

Bavaroise de caise

  • 500gr caise in conserva (compot de caise)
  • 500ml frisca
  • 150gr zahar
  • 12.5 gr gelatina (6 foi ¼ eu am pus 7 si gata )
  • 5 gr suc de lamaie (nu am pus)
  • 15 gr zahar pudra
Gelatina se pune in apa rece pentru 10 minute
Dupa ce ati scur caisele de sirop se vor mixa pina devine pireu, adaugati zaharul, se va incalzi, atentie nu trebuie sa clocoteasca trebuie sa fie calda ca gelatina sa se poata dizolva bine.
Cind acest pireu sa incalzit se adauga gelatina, amestecam pina se dizolva gelatina.
Frisca se bate cu zaharul pudra pina se intareste , cind pireul de caise sa racit se va turna foarte usor si cite putin peste frisca, cu ajutorul unei spatule se va amesteca bine dar cu mare atentie.

Mousse de lamaie cu zahar carameliza +nuca tocata
  • 1 lamaie
  • 1 portocala
  • 6 foi de gelatina
  • 2 linguri zahar rase
  • 500 ml frisca
  • 4 linguri zahar pudra
Gelatina se pune in apa rece pentru 10 minute
Am stors lamaia si portocala, sucul l-am strecurat si amestecat cu 2 linguri cu zahar apoi l-am pus pe foc atit cit sa se dizolve zaharul, am adaugat gelatina se amesteca pina gelatina sa dizolvat bine.
Se da deoparte si se lasa la racit, frisca se bate cu zaharul, sucul de citrice se toarna usor peste frisca.
3-4 linguri de zahar se va carameliza la final se va amesteca cu nuca tocata marunt, dupa ce sa caramelizat se toarna peste hartia de copt, am asteptat sa se raceasca, apoi l-am dezlipit de hartie si cu ajutorul unui ciocan ( batatorul de carne) am sfaramat zaharul dar nu pudra.
Acest zahar l-am turnat in frisca (proasta idee a doua zi numai crocant nu a fost , invatam )

Asamblarea tortului.
Intr-o forma de tort de 22-23 cm diametru se pune blatul de pistache peste se toarna ¼ din bavaroise de caise eu am dat 10 min la congelator apoi se aseaza mini chouxurile umplute, turnam si restul de bavaroise, chiar daca chouxurile nu au fost acoperite nu este o problema fiindca dupa 1h de frigider turnam mousse-ul de lamaie (spun ca este de lamaie pentru ca se simtea foarte mult lamaia)
Se da 2h la frigider, deasupra se poate presara pistache tocate marunt (asta daca nu uitati ca mine sa mai si pastrati ceva pistache), mini chouxurile (dar goale nu cu umplutura).

No comments: