Wednesday, January 6, 2010

Tort fara nume - Revelion 2010


Pandispan de cacao
  • 6 oua
  • 6 lg zahar
  • 5 lg faina
  • 1lg cacao
  • 1 pliculet zahar vanilat
Separam ouale, galbenusele le-am frecat cu 3 linguri de zahar, albusele le-am batut cu 3 linguri de zahar, la final am adaugat faina care a fost amestecata cu cacaoa. Am amestecat aceasta compozitie cu spatula si usor ca sa nu se lase albusele.
Se unge o forma de tort cu unt si se tapeteaza cu faina, cuptorul l-am preincalzit 180C se toarna comp in tava de tort si se da la cuptor pentru 20-25 minute.
Dupa ce sa copt, nu uitati sa verificati cu scobitoarea ca sa fiti siguri ca sa copt bine, se scoate din cuptor si se lasa la racit pe un grilaj. Apoi se taie in doua.

Jell-o visine
  • 400ml compot de visine (atit mi-a mai ramas borcanul era de 500ml si mai bine)
  • 5 lg zahar
  • 6 foi gelatina
  • Gelatina se lasa in apa rece pentru 10 minute
Compotul se pune la fiert cu zaharul
Dupa ce zaharul sa dizolvat se adauga gelatina si se amesteca bine pina se dizolva, in tava care am copt pandispanul, am fus folie de plastic in asa fel incat sa nu imi curga compozitia pina se va inchega si l-am dat la congelator, dar atentie se lasa la racit afara inainte ca sa fie bagat la congelator, dupa 10 minute am scos forma din congelator, am vazut ca sa inchegat cit de cat, am asezat deasupra prima foaie de pandispan si l-am dat iar la congelator pentru 10 minute.
Cind este gata ne ajutam de o farfurie plata care sa acopere diametrul tavi de tort si intoarcem blatul cu jell-o pe farfurie, usor prin tragere inlaturam folia de plastic, reasezam blatul cu jello in aceiasi tava de tort. Acum trebuie sa aveti prima data blatul de pandispan si deasupra jello. Ne apucam de « panacotta »

« Panna Cotta » Grand Marnier
  • 500ml lapte
  • 4 galbenuse
  • 100gr zahar
  • 40 gr faina
  • 2 feuille de gelatine (4gr gelatina in pudra)
  • 1 lg Grand Marnier (eu am pus doua )

Gelatine se pune in apa rece pentru 10 minute.
Laptele se pune la fiert.
Intr-un castron se pun galbenusele si zaharul, le amestecam pina se albeste crema apoi adaugam faina si amestecam urmeaza laptele fiert.
Se pune pe foc moale si se amesteca incontinu pina se ingroasa cam 3 minute la final se adauga Grand Marnier (eu l-am pus dupa faina) si gelatina totul se amesteca bine.
Cind sa racit se toarna peste jello si se da la rece pentru 15 minute dupa care asezam al doilea blat de pandispan.
Nu seamana cu panna cotta (sau ma insel) dar imi place cum suna.

Mousse de mango si vanilie (adica iaurt cu fructe)
  • 3 mango si vanilie iaurt (300ml)
  • 500ml frisca
  • 5 linguri zahar pudra
  • 1 ½ pliculet gelatina
Gelatina in apa rece 10 minute, dupa am pus vasul pe aburi ca sa se lichifieze un pic gelatine.
In acelasi timp am batut frisca cu zaharul, cind aproape ca sa intarit frisca am turnat usor si cite putin gelatina lichida dar nu foarte calda, continuam sa batem frisca pina am pus toata gelatina.
La final am amestecat frisca batuta cu iaurtul toate acestea le-am turnat peste cel de al doilea blat de pandispan.
Eu l-am tinut la frigider pina a doua zi cind l-am decorat rapid cu ciocolata, asta am avut eu atunci in casa.
Imi pare rau ca nu am sectiunea, data viitoare.

No comments: