Thursday, February 25, 2010

Kombe

Reteta de la Pocahontas culinar.ro Umplutura mea a fost varza calita cu ceapa condimentata cu sare piuper si pudra de coriandru...yummy

Aluat

350 ml lapte
100 ml apa
1 cub de 25 gr drojdie proaspata
1 lingurita sare ( mai cu varf)
600 gr. faina normala
100 gr. margarina
5 linguri ulei


- intr-un castron se pune tot laptele , apa si drojdia maruntita . Laptele si apa sa fie caldute
- laptele cu apa si drojdie se amesteca si se lasa 15-20 de min , nu o sa creasca, nu intrati in panica. Dupa alea 15-20 de min se adauga amestecul de drojdie peste faina , presaram sarea si incepem sa amestecam cu lingura de lemn
- dupa aia incepem framantarea ( voi puteti face la robot, eu prefer la mana) . Mai adaugati cam 50-100 gr faina in plus in timpul framantarii, ideea e sa iasa un aluat moale si elastic, sa nu se lipeasca de maini
- aluatu' se imparte in 3 parti egale, le dam deoparte
- margarina plonjeaza in ulei si se baga la microunde pana se topeste margarina
- luam primu' biloi de aluat, si incepem sa-l intindem pe masa bine infainata
- intindem cat putem de mult, dam foaia intr-o parte
- foile arata in genul la foile filo, yufka, sunt subtiri si elastice
- din a doua parte de aluat intindem a doua foaie, o tragem si p-asta de-o parte
- din ultimu' biloi intindem si a treia foaie care ramane pe loc
Neaparat sa fie bine masa infainata si sa presarati mereu faina sub si peste foi cand le intindeti, asa se intind mai repede si se fac elastice fara sa se rupa
- peste ea plimbam lingura in care avem din amestecul de margarina si ulei
- deasupra punem a doua foaie

Umplutura

250 gr. branza telemea ( nu foarte sarata si mai grasa) , o dam prin razatoarepatrunjel
Kombe se mai poate umple si cu spanac daca vreti
- branza se presara peste a doua foaie pe care nu o ungeti cu amestecul de margarina, deci foaia 2 are doar umplutura pe ea
- punem si ultima foaie deasupra
- plimbam deasupra lingura cu margarina uleioasa
- apoi ne atarnam de toate foile deodata si impachetam asa
- si unim capetele celalalte asa
- plimbam facaletzu' pe deasupra si intindem kombeu' cam cat tava in care vom coace. Inainte sa-l mai intindem presaram faina deasupra
- il mutam in tava tapetata cu hartie de copt ( daca n-avem hartie , merge si unsa cu ulei si tapetata cu faina). Eu am reusit performanta sa-l intorc inainte sa-l pun in tava, ca sa ajunga cu marginile lipite in jos, dar arata bine si pe partea cealalta
- portionam cum ne vine pe chelie, io am facut triunghiuri
- se baga tava la loc caldut , ferit de curenti si se lasa fix 1 ora sa creasca
- se unge deasupra cu 1 galbenus de ou amestecat cu putin lapte, se poate presara mac, chimen, susan. Eu am pus susan negru
- se baga imediat la cuptorul incins la 180 de grade, cam 25-30 min ( pana se rumeneste deasupra si suna a gol cand ciocani placinta)
- detaliu
- inauntru se vad foi suprapuse
- este foarte buna, noi am mancat-o putin calduta la micul dejun. Aluatul e moale , foaia de deasupra zici ca e de placinta, putin crocanta , am avut noroc si de o telemea buna , deci am trecut placinta_kombe in caietu' mostenitorilor, dupa ce faceti si voi o sa vedeti de ce , ole !
Si v-am pastrat si voua un triunghi kombe virtual, luati la mama


No comments: